Heej Allihopa!

Jag heter Hedvig och bor i Sveriges bästa stad; nämligen Stockholm! Det blir svårt att skriva om någonannans liv, så jag har beslutat att skriva om mitt eget. 16 år har jag vandrat på jorden, eller ja, 15 kanske, för man lär sig väl inte gå förräns man är 1 år? Äsch, i alla fall, jag går i ettan på ett gymnasium i innerstan och pluggar en Kultur-linje. Nu har jag gått ett halvår där, och stormtrivs helt klart. 
  
Jag har dock inte spenderat en sommar i Stockholm sen jag föddes, så livet här i juni, juli, augusti vet jag inget om. Verkar kanske konstigt, jag håller helt med. Men sanningen är att jag istället alltid spenderar dessa varma månader i Skåne, närmare sagt, i Falsterbo. Sveriges riviera. Det är en stor del av mig och ni kommer säkerligen få höra med om det stället. 
  
Trots att jag är 16 år gammal, äger jag två marsvin, Ben & Jerry. Det som skilljer mig från de flesta andra tonåringar när det gäller smådjur, är att jag inte väntar på att de ska dö. Ska dock inte snacka om dem två så mycket i bloggen, för det är sjuuuuukt ointressant!!

Som jag sa förrut går jag på en kultur-linje. Alltså Sam-kultur heter det egentligen. Nu kanske ni tror att jag är sjukt kulturell (vad nu det är??) men det kan jag försäkra er om att det är jag inte. Då kanske ni undrar varför jag valde den linjen, och den frågan har jag inget svar på. Tyckte väl de lät roligare en vanliga Sam-Sam. 

Jag är gillar inredning, djur och mode. Favoritdesignerna är Marc Jacobs och Alexander Mcqueen. Håller jag på med någon sport? Neej, absolut ingenting. Jo, föresten; Golf! Har spelat det hela mitt liv, men är dock inte vidare bra på det. När jag var mindre spelade jag mycket tennis, men slutade för att min grupp och lärare var trista m.m. Numera latar jag mig bara och gör detta helst med mina kompisar.
Nu vet ni lite om mig! Håll i hatten, för jag satsar på att denna bloggen ska bli ryyysligt uppdaterad!

Hörs imorgon! Pussh o kräm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0